torstai 19. syyskuuta 2013

Day 4

Hei vaan!

Aamu meni pojan kanssa ihan OK, se oli tänään suhtkoht hyväkäytöksinen, mut myös jääräpäinen. Alan silti pärjään sen kans. Uhkailu, kiristys ja lahjonta, vai mitä? ;)

Mutta hei, arvatkaa, kuka on ekaa kertaa täällä ollessa oikeesti onnellinen! Vanhemmat tuli tänään kotiin vähän kahen jälkeen ja olin off, joten neljän jälkeen lähin kävelee toho lähiostari Iki:in. Ekaa kertaa kävin siinä, koska ei vaan oo ollu aikaa/halua lähtee kattelee aiemmin. Siellä oli lähinnä vaan iso ruokakauppa, josta sit päätin ostaa vähä jotai juomista ja karkkeja.
Btw, ehkäpä ainakin toi poitsu tykkää musta, koska se nosti aivan hirveen porun siitä, ku ei päässy mun mukaan Iki:in.

Ton jälkeen kello ei tainnu olla edes viittä ja olin sanonu hosteille, että tuun siinä viimestään kasin maissa takasin. Lähin siis vähä kattelee ja kiertelee ja mun silmät varmaan loisti, ku näin sanan: Maxima. Toinen ostari, mahtavaa!
Suunta siis sinne ja sieltä sit tarttu vähän enemmän tavaraa mukaan. Maxima on paikka, mis alakerta on pelkkää ruoka- ja juomapuolta (täytyy tosiaan ennen lähtöö tehdä hieman juomaostoksia...) ja yläkerta pelkkää tavarapuolta, mistä löytyy aivan kaikki tarpeellinen. Paitsi vaatteita, lukuunottamatta jotain pikkulasten vaatteita.




Maxima kierroksen jälkeen kello ei ollu viel kuuttakaan. Päätin sit ottaa riskin ja lähtee kauemmas kattelee paikkoi, edes takas vaan kuljin ni tiesin koko ajan missä oon.
Heti Maximan takaa löyty tosi jännittävä mesta, mis oli vaan katuja ristiin rastiin ja erilaisia liikkeitä aivan mielettömästi!





Konditoriaa, eläinlääkäriä, lihakauppaa, karkkikauppaa ja paljon sellasia, mistä en ottanu mitää selkoo. Mä ku en ymmärrä liettuaa. Mä vaan hiihdin meneen siellä pitkin poikin ja joku torimyyjä katto mua oudosti, ku menin ehkä kymmenettä kertaa sen ohi.

Kiertelyn ja kaartelun jälkeen näin myös missä on Mega, yks ostari lisää. Mulla ei kuitenkaan ollu aikaa lähtee sinne kävelee, enkä ees ollu varma mistä sinne vois päästä. Tiedän kuitenkin ens kerralla mennä sinne suoraan :) Sieltä löytyy kaikkee kivaa, mm. Seppälä, New Yorkers ja Jysk.

Joka tapauksessa, nyt ostin  hiusharjan mitä oon himoinnu Suomessa kauan aikaa, mut en oo raaskinu ostaa. Tääl se makso n. 17 litiä eli about 5€

Ostin sit muutenkin kaikkee peruskamaa, jotain turhaakin ja postista kirjekuoria, paperia ja postimerkkejä (merkit ei oo kuvassa, mut niissä oli söpö pieni keltanen auto).

Tää kaikki tuli maksaan yhteensä n. 30€, ei mun mielestä paha hinta ollenkaan!

Luulen, et äiti tykkäis tosta kirsikka-kermasuklaasta?!
Ai mitenniin läskeilen? Iha mielenkiinnosta piti ostaa toi tölkki!


Kävin myös kahvila Mamas:issa nauttimassa 
cappuccinon. (koska en osannu tilata kahvia liettuaks)


Mun Finland -rahapussi ei mee enää kii sen kolikkomäärän takia :) Toi cappuccino makso hurjat 3,5 litiä eli 1€ ja oli kaks kertaa isompi, kun Suomessa. 

Jatkan kohta kirjottamista.... :)

Alina

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti