tiistai 17. syyskuuta 2013

Days 1 and 2

Elossa ollaan!

Lento meni tosi hyvin ja nopeesti. Yöllinen Kaunasin kenttä siis näytti tältä:



Sunnuntai yöllä siis kun päästiin "kotiin" niin melkeinpä heti mentiin nukkumaan. Maanantaina sit aamupala, jonka jälkeen annoin tuliaiset ja sen jälkeen poika D roikkuki mun kimpus koko ajan. Leikittiin sen kans sit eläimillä ja krokotiili söi kaikki. Tän jälkeen D halus tulla mun sänkyyn ja peiton alle, koska lattia oli kuulemma täynnä haita, jotka aikoo syödä meidät. 
Lähettiin sit hostäidin K:n ja D:n  kans kaupoille ostaa lähinnä ruokaa. Kaupoilta mentiin kotiin viemään tavarat ja sit lähdettiin Kaunasin eläintarhaan: 






Tolla eläintarhas mulla tuli lähinnä paha mieli, ku eläimillä oli ihan älyttömän pienet tilat. Lähinnä vaa joku pieni häkki. Sieltä ku päästiin kotiin ni olikin päivällinen ja sit lähinnä vaan hengailtiin loppuilta. 
D silti koko ajan haluis lähtee leikkikentälle ja olla ulkona. Muutenkin pitäis koko ajan tehdä sen kanssa jotain.  

Tänä aamuna lähdin aamupalan jälkeen D:n kanssa leikkikentälle, että K sais siivottua. 
Siellä meni reilu tunti ja sit olikin lounas, minkä jälkeen mulla on nyt aikaa olla täs koneel, ku D kattelee telkkaria. 

Tää asuinalue on aika.. No, slummi. Tosi alkeellinen jotenki niinku tää ite kämppäkin. 
Asunto on tosi pieni ja tuntuu, että mul ei oo ollenkaan omaa tilaa, vaikka oma huone onkin. Kylpyhuone kuitenkin on yhteises käytös.

Mulla ei oo mitään tietoo, että mistä mä voin saada kavereita.
Muutenkin vaan suoraan sanottuna koko ajan masentaa, kiukuttaa ja itkettää. Toi poika on melko hemmoteltu tapaus ja tottunu saamaan kaiken, jota mä en taas ymmärrä, joten mul on oikeesti työtä saada se tottelemaan, koska se ei myöskään halua kuunnella. 

Jos tää fiilis jatkuu viel viikon, parin päästä, niin saatanpa hyvinkin keskustella perheen kanssa, että oisko mahdollista lähtee takasin kotiin.

Alina




4 kommenttia:

  1. Koita jaksaa! Ehkäpä sä saat sen pojan jopa oppimaan tottelun jalontaidon :) T:Kati

    VastaaPoista
  2. Alku voi tuntua vähä ankeelta. Tsemppiä! -raisa ;)

    VastaaPoista
  3. Niin - mä nyt yritän pärjätä :D Tää ilta on ollu ja parempi ja mulla on ollu jopa oikeesti hauskaa :) Jotenkin vaa haluis enemmä yksityisyyttä ja tilaa, mut kai sekin täst alkuvaiheen jälkeen onnistuu.
    Huominen on tosiaa eka päivä yksin pojan kanssa niin jos se sujuu ongelmitta ni varmaan voin alkaa luottaa siihen, et kyl tääl pärjätään! :)

    VastaaPoista
  4. Kyllä se siitä, eka viikko on aina tosi vaikea ja raskas, niin au pairille kuin host-perheelle. Tutustutte nyt vaan rauhassa ja alat pikkuhiljaa tutkia ympäristöä jne. :) Ei kannata heti luovuttaa!

    VastaaPoista