torstai 17. lokakuuta 2013

Day 32

Tänään siis vietetty viimestä vapaapäivää. On ollu kyllä ihan tylsää! Miettikää, oon ollu kotona/lähiympäristössä koko päivän, koska ei oo kiinnostanu lähtee minnekään.

Aamulla nukuin taas puol 11 asti, hups. Taas kauheessa aamukoomassa yritin päästä aiemmin ylös, mutta turhaan.
Keitin sit aamukahvit ja lueskelin Facebookia. Naureskelin ihmisille, jotka oli sillai "paskaaaaaaa, lunta tulee" samalla, kun ite kattelin ulos, että onpas kiva auringonpaiste. :)

Täällä siis ei tietookaan mistään lumentulosta.
Olishan se ihan kiva, että tännekin ehtis tulla lunta ennen kun lähden, mutta epäilen. Tänne päin ei ees oo luvattu lumisateita, toisin kun Latviassa pitäis sataa ens viikolla.

Aamukahvien jälkeen lähdin muuten vaan -kävelylle. Ei ollu mitään tietoo, mitä tekisin.
Lähdin siis vaan sompaileen pitkin lähiympäristöö ja kivaha siellä auringossa oli kävellä:




Mä aattelin sit, että olisin menny bussilla nro 39 kaupunkiin, koska sillä en oo vielä kertaakaan menny ja tiesin vaan, että se menee bussiasemalle. Ajattelin, että olisin tsekannu aseman, että tiedän vähä missä/millanen se on, mutta sit kun 39 tuli niin se oli niin täynnä, että jätin suosiolla menemättä.

Onneks K ilmeisesti vie mut sit tiistaina autolla asemalle, koska mulla on aivan liikaa tavaraa. En sais niitä mitenkään citybussis vietyä.



Sit heräskin kysymys, että mitäs sit. 
No, päätin lähtee ihan tuntematonta tietä kohti suurta seikkailua ja tsekkailla mestoja ja löysinkin ihan kivannäköstä seutua.







Iki:n, eli "nähdään pian!" -kaupan lisäks joka ikisen kulman takaa löytyy näitä kirppukyliä, eli kampaamoita.


Kun olin reilun puolen tunnin ajan kulkenut ja kääntyillyt oikeelle ja vasemmalle ilman tietoo, missä oon niin oli pettymys suuri, kun näin tän autokaupan(?). Sen takana on siis Maxima, joten mun suuri seikkailu kohti tuntematonta päätty siihen. Ihan tylsää. 


Noh, luovutin päivän seikkailujen suhteen ja kävelin Mamasiin "lounaalle" eli pikkupizza, kahvia ja kinuskipulla. ;)

Lähdin sit kotiin ja ekana päätin ostaa bussilipun valmiiks ens viikolle.
Jouduin pyytää K:ta apuun, että saatiin se varattua varmasti oikein ja nyt olis aikataulu sit tällanen: 


Tallinnassa mun täytyy sitten varmaanki taksi ottaa asemalta satamaan, koska sisko on miehensä kans vasta 00:30 perillä. 

Mua masentaa nyt jo valmiiks toi +8 tunnin bussimatka ja huomioikaa toi, että mul on Riiassa aikaa bussinvaihtoon vaan 5min, mutta onneks asema on kai aika selkee ja pieni.
Mulla vaan on sit myös niin painavat laukut, että raahaan niitä varmaan sen 5 min sinne toiselle bussille... No, näemme sit tiistaina, kuinka selviydyn. Huonosti, ellen hyvin! ;)

Lippuostosten jälkeen K pyys mua auttaan paketoimaan D:n nimipäivä-, joulu- ja synttärilahjoja, joita oli paljon. Ihan tosi, jotain 10 playmobile laatikkoo ja kirjoja. Nimipäivästä en oo varma, mut synttäritkin on siis joulukuussa. 

Siinähän tää päivä suunnilleen on sit mennykin.
Pian on dinneriaika ja en tiiä mitä sit tekis. Varmaan sama lahnailu jatkuu tänäänkin kahen edellispäin tavoin ja huomenna arki jatkuu heti aamusta.

TJ 4 päivää :)

Alina





Ei kommentteja:

Lähetä kommentti