perjantai 25. lokakuuta 2013

Kaunas-Riga-Tallinn-Helsinki

No nyt pääsin jo koneellekin asti kirjoitteleen ja tekeen tän lupaamani postauksen.

Tiistai aamuna heräsin klo 6 maissa ja yritin sit vielä nukkua, mut ei uni enää tullu. Kai sit vähän tuleva reissu jännitti. Uus au pair saapu 7:15 ja poikakin heräili joskus puol 8 maissa jo.

Mä sit jonnekin puol 9 asti pyörin sängys ennen kun nousin ylös. Uus tyttö ja poika sit maalailivat keittiös ja mä lähdin aamupalalle Mamasiin sekä katteleen viel vikan kerran maisemia ja ottaan parit kuvat, jotka nyt sit on puhelimes. :D

Jos nyt skipataan kaikki turhuus ja mennään suoraan siihen, että hostäiti ja poika siis kyytivät mut bussiasemalle ja Ecolines saapu hieman myöhässä, mutta kuitenkin 15:20 oltiin jo liikkeellä.

Todellakin suosittelen Ecolinesia! Todella mukava henkilökunta ja ruuat/juomat tosi halvat, jos nälkä yllättää (toisessa sarakkeessa eurohinnat).
Selvät ohjeet kuulutettiin heti alussa ja kysymyksiin sai heti vastaukset, jos esim. bussinvaihto epäilyttää.

Riian bussiasemaa ikkunan läpi kuvattuna klo 19 jälkeen illalla.

Matkaa jatkettiin Tallinnaan päin n. 25 min aikataulusta myöhässä.
Illasta mulla ei enempää kuvia olekaan, mutta Latviasta Viron puolelle ajettiin klo 21.10 ja Tallinnan asemalla olin vähän ennen klo 00.
Otin sit ensimmäisen bussin, mikä tuli vastaan ja 10€ pulitin sit satamaan menosta. Ovethan ei sit olleet auki enää siihen aikaan ja venailin ulkosalla reilut puol tuntia siskoa ja sen miestä.

Hotellin kanssa oli ongelmia ja ei päästy edes sisään. Varaus oli tehty netissä, mutta kun soitettiin sinne muutamaan kertaan, että ei päästä edes sisään niin löivät luurit tai käskivät soittaa huomenna. Niin, mutta missä ollaan tää yö?

Puol 2 jälkeen yöllä löydettiin toinen hotelli, missä oli sit tilaa ja puol 3 jälkeen päästiin nukkuun. Aamulla sit 9.00 ylös ja shoppaileen ja katteleen maisemia.
Ite en oo Tallinnas ikinä satamaa pidemmäl käyny, joten oli ihan kiva nähdä vanha kaupunkikin.

Tässä kuvia päivästä Tallinnassa sen enempiä selittelemättä:

Piti käydä vaan kahvilla, mutta sit oli oikeen kunnon sisäänheitto -meiningit ja päädyttiin syömään pizzaa. Kiva paikka oli, en nyt muista nimee.

Syömisen jälkeen käveltiin vielä muutama tunti ympäriinsä ja tehtiin ostoksia. Loppujen lopuks olikin sit ihan kunnolla laukkuja, kasseja ja painoo, mutta onneks oli kolme kantajaakin.

Laiva lähti 22.30 ja ennen sitä päätettiin viel käydä syömäs kunnolla ja sieltä sit suoraan laivaan.

Kochi Aida, suosittelen! Hyvää ja halpaa.

Tallink Superstarin kyydillä sit saavuttiin Helsinkiin klo 00:30.

Vietettiin yö Tampereella ja torstaina lähdettiin takas kotiin päin.

Olin viime viikolla sopinu hakevani pari marsupoikaa kotimatkalla ja tässähän nämä nyt ovat, Fernet ja Jameson!